namethatwho

2012-06-06
19:59:26

stiligt min gentleman..
avslutningsmiddag igår, hade skitkul och mysigt..
dansade och åt gott!
stilig man man såg..
somnade väldigt snabbt efter man kommit hem, i soffan..

vaknade väldigt tidigt imorse och satte mig och spelade xbox.. lego harry potter XD
spelat ut det redan två gånger både första och andra spelet..
efter det nu så kollar man fharry potter och fången från Azkaban, me gusta!

ska nog fortsätta resten av kvällen med det om ingen har några andra invändingar?
bra det.. för jag skulle endå inte ha lyssnat.


men tänkte skriva lite om spelet:

Lego Harry Potter years 5-7

hur många har inte sett harry potter filmerna?
jo väldigt många.
hur många har inte spelat något av dom spel som finns?
väldigt många och jag har några favoriter av dom själv.

men lego harry potter är lite olikt dom andra..
mycket av handligen går efter filmerna, men inte mycket av dom andra spelen..
förutom fenixorden, för det är ungefär det enda spelet som går efter både bok, och film hela vägen!

men nu är det så att man spelar i lego, vilket gör att man kan bygga, riva och allt är så klart i lego!
hur kul är inte det!
det som även skiljer det från dom andra är att dessa lego spelen har mer humor i sig, dom har överdrivit, lagt till roliga grejor och då gubbarna inte har någon speciell röst utan mer mummlar och grymtar så gör det, det hela ännu roligare.
grafiken och kontrollerna är toppen och lätthanterliga. men ibland laggar det som i lalla spel, och kan man bli tvungen att spela om just den biten.. men det är ett riktigt enkelt spel, lagom mycket tänka och action!

sen kommer man till samladet!
det är det jobbiga, man samlar under hela spelets gång ''lego mynt'' som man en använder för att köpa fler karaktärer eller vissa besvärjelser!
golden bricks får man om man t.ex hittat alla sköldar på banan, eller hittat så mycket mynt, att man fått true wizard... men under spelets gång kommer det finnas på varje bana, kistor, skåp m.m som mann inte kan öppna, vilket man behöver t.ex nån som kan mörk magi eller är stark! dessa får man vänta med, hitta karaktären, köpa, spela om banan och sen öppna!

har suttit nu idag och fått alla karaktärer jag behöver för att kunna öppna allt!
känns gött! och ska nog fortsätta snart!

... lite snabbt om det spelet ja..
mer om något annat jao!
jag har som en av mina kategorier som ''spel''

och det är ju min hobby, so why not!

nehe.. cha cha bye bloggen.. eller vad man nu säger..


























Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: